Recipe: Appetizing Sop tulang simple endul

Posted on

Sop tulang simple endul. Suami Ayue favourite dia memang sup tulang. Kalau nampak Ayue masak sup tulang, memang menghirup lah dia. Cuma kadang-kadang tu biasa lah, nak masak sup tulang untuk suami, tapi tak larat nak buat yang renyah-renyah, jadi nya Ayue masak saja guna resepi sup tulang simple tapi sedap ni.

Sop tulang simple endul How do I cook sop buntut? It is really easy to cook sop buntut at home. My step-by-step is like this: Boil oxtails and water in a soup pot, then simmer until the meat is tender. You can have Sop tulang simple endul using 7 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Sop tulang simple endul

  1. It’s 500 gram of tulang sapi (potong kecil kecil).
  2. You need 1 bks of Bumbu sop merk bamboe.
  3. Prepare 1 bks of royco sapi.
  4. Prepare of Pelengkap.
  5. You need of Daun seledri (potong kecil2).
  6. You need of Bawang goreng.
  7. You need of Jeruk nipis.

Kadang-kadang rasa tekak ni nak makan yang simple-simple je kan? Kalau asyik sup biasa je boring pulak. Apa kata cuba resepi sup tulang ala Thai macam kat kedai Siam tu. Simple je nak buat, lebih-lebih lagi musim korban ni mesti ramai yang ada lagi daging atau tulang yang orang bagi kan?

Sop tulang simple endul instructions

  1. Rebus tulangan yg sdah dipotong2 sampe empuk (air disesuaikan).
  2. Masukan bumbu sop dan royco.
  3. Setelah lumayan lama mendidih, cek rasa, dan siap disajikan dengan ditambah pelengkap (seledri, bawang goreng, perahan jeruk nipis).
  4. Selamat mencoba.

Di sini kami kongsikan […] Saya mendapat bekalan daging dan tulang segar dari seorang pembekal yang tinggal di kejiranan kami. Setiap beberapa hari, beliau akan menyembelih lembu. Jadi saya tinggal memesan bahagian daging yang saya mahu. Saya memesan tulang rusuk untuk dibuat sup kerana bahagian ini kurang berlemak. Di bulan Ramadhan, memang tak selesa makan lauk pauk.