Recipe: Delicious Sambal kering tempe

Posted on

Sambal kering tempe. Lihat juga resep Sambel goreng kering tempe enak lainnya. Sambal inilah yang Kjee pelbagaikan letak macam-macam. Maka terjadilah Sambal Kering Tempe Bilis.

Sambal kering tempe Selain sedap dimakan dengan nasi, boleh juga ratah macam tu je. Ada yang buat kering dan rangup dijadikan sebagai kudapan. Resipi yang dikongsikan ni sangat senang, tapi tetap sedap. You can cook Sambal kering tempe using 9 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Sambal kering tempe

  1. It’s of tempe iris tipis goreng kering.
  2. It’s of Bumbu halus:.
  3. It’s of cabe merah keriting.
  4. It’s of bamer.
  5. Prepare of baput.
  6. It’s of daun jeruk buang tulangnya.
  7. Prepare of irisan gulmer.
  8. Prepare of air asam jawa.
  9. You need of Lada kaldu jamur.

Jadi kalau ada yang nak cuba, RASA berikan resipi di sini. Hari ini Dilah nak share resepi sambal goreng tempe kering. Menu kegemaran Dilah masa bulan puasa tau ni. takde selera nak makan, buat la sambal goreng tempe ni. yg best tahan lama. Selalu Bunda jer yang buatkan. kali ni Dilah buat sendiri.

Sambal kering tempe step by step

  1. Gunakan 2 sdm minyak bekas goreng tempe tumis bumbu halus hingga harum beri 1/2 gelas air bumbui lada kaldu jamur, irisan gulmer & air asam Jawa tunggu sampai mendidih masukkan tempe aduk rata.tes rasanya.matikan kompor..
  2. Setelah dingin bisa di simpan dlm toples.
  3. Semoga bermanfaat.

Sambal Goreng Tempe Kering dan Garing. Tapi saya nak share cara masak sambal tempe menggunakan style kering dan tahan lama. Alatan Yang Digunakan Dalam Keadaan Bersih; Pertama, pastikan kelengkapan dapur dan bekas kedap udara untuk simpan sambal dalam keadaan bersih. Contoh kelengkapan dapur ialah mesin pengisar, lesung batu, pisau dan sebagainya. Sebab faktor sambal tak tahan lama.